dinsdag 3 augustus 2010

The Insiders

Een hele tijd geleden schreef ik me in op www.theinsiders.eu . Dit is een site die je de mogelijkheid geeft om allerlei nieuwe producten uit te testen. Je vult een vragenlijst in en kan je kandidaat stellen voor een aantal campagnes (nieuwe producten die getest zullen worden )

Nu mocht ik voor hun een ALBELLI fotoboek maken. Een fotoboek in Large formaat voorzien van een fotocover.

Hoewel ik al van vele mensen gehoord had dat zo een fotoboek maken niet echt gemakkelijk is , zocht ik oude vakantiefoto's bij elkaar en begon aan deze karwei.

Ik vond het geweldig. Via hun site www.albelli.be installeerde ik de fotoboek-ontwerp-tool en kon ik eraan beginnen. Zelf hebben ze al een layout in kant en klaar voor je , maar het is natuurlijk leuker als je de pagina's zelf indeelt. Via hulptools kan je de indeling bepalen, foto's bewerken , pagina's verwisselen en spiegelen , tekst toevoegen ....
Ook kan je nog extra opties downloaden zoals : kaders, achtergronden ....
Ten alle tijde kan je ook je fotoboek bekijken in de printversie ( wat ik zelf toch wel handig vind )

Als je klaar ben met het samenstellen van je fotoboek kan je deze bestellen.
Albelli geeft dan nog aan op welke pagina's er nog fouten staan ( een leeg fotokader ofzo ) zodat je alles nog een dubbel checkt voor je de betaling doet. ( betalen kan via visa/mastercard , overschrijving of paypal).

Nu is het spannend afwachten tot dat het boek in de brievenbus valt. Voor diegene die alvast een voorsmaakje willen :
http://www.albelli.nl/onlinefotoboek-delen/24687a5d-d6f5-4cde-b849-249d86e6815a



Ik ben alvast benieuwd naar het ' echte ' exemplaar. En als dat meevalt ga ik er zeker meer gebruik van maken en de andere opties eens uittesten. ( canvasdoek, kalender,agenda...)

Geen opmerkingen: